کاخ سفید قصور خود را به گردن شرکت‌های نفتی می‌اندازد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کاخ سفید تلاش کرده تا آنجا که می‌تواند اقتصاد این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای افزایش رشد و پایین آوردن بیکاری تحریک کند. این اتفاق به خصوص در بازار اشتغال کار آمریکا در بین ‌‌‌‌‌‌‌‌نامطلوب‌ترین گروه‌های کاری اتفاق افتاده است ‌‌‌‌‌و همین مسئله باعث افزایش قیمت سوخت در این کشور شده است، با این حال کاخ سفید تلاش می‌کند تا این قصور خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به گردن پالایشگاه‌ها و شرکت‌های نفتی بیندازد.

کاخ سفید مدعی است که پالایشگاه‌ها در این کشور ظرفیت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش داده و به اندازه کافی سوخت تولید نمی‌کنند و این مسئله باعث شده تا قیمت بنزین و گازوئیل در این کشور به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

تنش‌ها در بازار سوخت در آمریکا باعث افزایش زیاده قیمت‌ها شده و این مسئله در حال سرایت به دیگر بخش‌های اقتصاد آمریکاست. از سوی دیگر اعمال بسته‌های تحریمی علیه روسیه به خاطر درگیری نظامی با اوکراین، شرایط تورمی در آمریکا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بدتر کرده است؛ چراکه روسیه یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت و دیستیلت به بازار جهانی است.

کاخ سفید در مسیر تلاش برای کنترل تورم و پایین آوردن قیمت سوخت روی بنزین متمرکز شده؛ چراکه نوسان قیمت آن بیش از هر سوخت دیگری مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار دارند و به همین دلیل بیشترین حساسیت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ماه‌های باقیمانده به زمان برگزاری انتخابات کنگره در ماه نوامبر دارد.

علیرغم تمرکز روی بنزین اما شرایط تامین سوخت‌های دیگر نظیر گازوئیل، سوخت هواپیما و نفت سفید بسیار بدتر است و این مسئله به شدت شرکت‌های هواپیمایی و حمل و نقل بین شهری در این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت‌الشعاع قرار داده است.

افزایش هزینه‌های حمل و نقل بار و مسافر باعث شده تا شاهد بالا رفتن سریع‌تر قیمت‌ها در تعدادی از کالاها و خدمات باشیم. کمبود گازوئیل و سوخت هواپیما در حال بالا بردن قیمت نفت در بازار جهانی و متعاقبا قیمت بنزین برای رانندگان است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ت 1043


منبع خبر:فارس