حقوق حیوانات در دستور کار شهرداری کرمانشاه

 

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت

مجموعه شهرداری حامی حقوق حیوانات است که در راستای صیانت از حقوق حیوانات، از سازمان های مردم نهاد دعوت به همکاری می‌کند.

احوال کرمانشاه به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری کرمانشاه، مهندس خسرو عیسائیان اظهار داشت: شهرداری کرمانشاه خود را مدافع حیوانات می داند و از حامیان حیوانات نیز دعوت می کند جهت اهداف مشترک به کمک بیایند.

وی افزود: به استناد بند 15 و 20 ماده 55 قانون شهرداری ها و شرح وظایف مقرر و در راستای اجرایی شدن تصمیمات کارگروه های فرمانداری و اجرایی شدن دستورالعمل های سازمان دهیاری و شهرداری های کشور و همچنین با نگاه به صیانت از حقوق حیوانات، شهرداری کرمانشاه حدود 7 سال است که بعنوان اولین شهرداری کشور نسبت به تأسیس پناه گاه حیوانات اقدام کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در طی این چند سال، ما با دعوت از انجمن های مردم نهاد نسبت به حفظ حقوق حیوانات و جمع آوری حیوانات از سطح شهر جهت جلوگیری از بین رفتن آنان اقدام کرده ایم و شهرداری همه روزه مسئولیت سلامت آنان را با همکاری انجمن آشیانه زاگرس عهده دار بوده است اما متأسفانه بدلیل برخوردهای سلیقه ای که در مدیریت پناه گاه صورت می گرفت شهرداری تصمیم گرفت که از دیگر انجمن ها نیز دعوت کند تا آنان نیز در این مهم سهیم باشند.

عیسائیان در ادامه ضمن تقدیر از انجمن آشیانه زاگرس گفت: تصمیم گرفته ایم که تا اطلاع ثانوی مدیریت پناه گاه با مجموعه شهرداری باشد تا نسبت به ساماندهی بهتر آن اقدام شود و سپس از انجمن ها دعوت کنیم که در کنار ما باشند.

وی با بیان اینکه پناه گاه بصورت هیأت امنای مدیریت می‌شود و فقط شهرداری متولی نیست تأکید کرد: تصمیم فوق بنابر نظر نظر هیأت امنا بوده که از تاریخ 1400/6/20 اجرایی شده است.

معاون شهردار کرمانشاه هدف از این تصمیم را، دقت بیشتر در انجام امورات بیان کرد و گفت: از تمامی حامیان دعوت می کنیم پای کار و کمک حال ما باشند که این عزیزان می‌توانند کمک های خود را بصورت جیره غذایی و دارویی تحویل دهند.

عیسائیان با بیان اینکه دامپزشک در این مجموعه وظیفه کنترل سلامت حیوانات را بر عهده دارد خاطرنشان کرد: خدمات در این پناه گاه می بایست با کیفیت مناسب انجام شود و از همه درخواست داریم نسبت به تخریب افراد و شایعه پراکنی اقدام نکنند.

وی ضمن تکذیب شایعات صورت گرفته در فضای مجازی مبنی بر تزریق سم به حیوانات بیان کرد: شهرداری کرمانشاه در جهت حقوق حیوانات گام بر می‌دارد و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جایی برای تشویش اذهان عمومی نیست.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در پایان گفت: اطمینان می دهیم که حقوق حیوانات برای ما اولویت است و با دقت لازم درحال حرکت هستیم.