بیماران سرطانی درانتظار توجه مسئولان

کرمانشاه – ۵۰ بیمار سرطانی بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه در انتظار توجه مسئولان استانی برای حل مشکلات درمانی خود هستند.

احوال کرمانشاه به نقل از پاتاق نیوز، بدن هر انسانی دارای میلیاردها سلول بوده که بطور طبیعی کار و تقسیم می شوند اما در بعضی از افراد تقسیم سلول های بدن از حالت طبیعی خارج شده و باعث بروز سرطان در بدن افراد می شود.

اما سرطان کلمه ترسناکی است که هیچکس دوست ندارد با آن رو به رو شود زیرا با وجود پیشرفت های بسیار پزشکی در دنیا درمان سرطان با سختی های زیادی مواجه است.

استان کرمانشاه دارای چندین بخش برای درمان بیماران  است و پزشکان حاذقی نیز در استان فعالیت دارند اما در ماه گذشته ۵۰ بیمار سرطانی بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه با مشکل مواجه شده اند.

پس از اختلاف دکتر اذنب با مجموعه بیمارستان آیت الله طالقانی و ترک این مجموعه درمانی، ۵۰ بیمار سرطانی دکتر اذنب و بیمارستان آیت الله طالقانی با مشکلات بسیاری مواجه شده اند که سبب وقفه در فرایند درمان آنها شده است.

ملکی خانواده یکی از بیماران سرطانی بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار پاتاق نیوز در تشریح مشکل پیش آمده، اظهار کرد: ۵۰ بیمار سرطانی تحت نظر دکتر اذنب در بیمارستان آیت الله طالقانی از ۴ الی ۵ ماه قبل روند درمان خود را آغاز کرده اند و این بیمارستان از نظر رسیدگی و بهداشت در وضع مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: اما از ماه گذشته با اختلاف پیش آمده بین مجموعه بیمارستان طالقانی و دکتر اذنب بیماران بستری شده به دستور خود دکتر اذنب قرار است که بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شوند و دکتر اذنب نیز بیمارستان طالقانی را ترک خواهد کرد.

ملکی بیان کرد: بیمارستان امام رضا از ابتدا محل بستری بیماران کرونایی بوده و در پیک پنجم کرونا بسیاری از بخش های آن محل بستری این بیماران بوده و این در حالی است که سیستم ایمنی بیماران سرطانی به واسطه شیمی درمانی ضعیف بوده و برای این بیماران بستری در بیمارستان کرونایی امام رضا خطرناک است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین مشکل دیگر بیمارستان اما رضا نداشتن تخت خالی برای ۵۰ بیمار سرطانی بیمارستان طالقانی و عدم پذیرش آنان است درحالی که ایجاد وقفه در روند درمان این بیماران که روزهای گذشته باید مرحله جدیدی از شیمی درمانی را آغاز می کردند، خطر آفرین است.

ملکی تاکید کرد: خانواده بسیاری از بیماران سرطانی توانایی مالی بستری بیماران خود را در بیمارستان خصوصی ندارند تا روند درمان ادامه پیدا کند و هزینه های هر مرحله شیمی درمانی چیزی حدود ۱۶ میلیون تومان است.

وی با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی و استاندار کرمانشاه و دکتر اذنب گفت: بارها به مطب دکتر اذنب، اقای فرهادی رئیس بیمارستان طالقانی و شخص اقای دکتر مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کردیم اما مشکلات حل نشد و اقای بازوند استاندار کرمانشاه نیز ورودی برای حل این مشکل نکردند و مجبور به مراجعه به بیت امام جمعه کرمانشاه شدیم.

ملکی تصریح کرد: اگر پزشک این بیماران نیز تغییر پیدا کند به علت تفاوت شیوه درمان پزشکان روند درمان فعلی بی اثر شده و این بیماران باید رنج درمان را از ابتدا متحمل شوند.

وی بیان کرد: از تمام مسئولان تقاضا داریم برای حل این مشکل قدم بردارند زیرا وضعیت این ۵۰ بیمار سرطانی مساعد نیست و نیازمند تسریع در بازگشت به روند درمان هستند.