آلمان: با بالاترین نرخ تورم 70 سال گذشته مواجه خواهیم بود

احوال کرمانشاه به نقل از فارس نیوز

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بانک مرکزی آلمان هشدار داد که این کشور با بالاترین نرخ تورم در 70 سال گذشته مواجه خواهد بود.

«جواشیم ناجل» رئیس بانک مرکزی آلمان روز شنبه در مصاحبه‌ای گفت که بحران انرژی در آلمان به دلیل کاهش صادرات گاز روسیه به این کشور سبب خواهد شد تا تورم به 10 درصد برسد و آلمان وارد رکود شود.

وی ادامه داد:‌«نرخ تورم در ماه‌های پاییز ممکن است حتی به 10 درصد نیز برسد».

رئیس بانک مرکزی آلمان گفت که نرخ تورم دو رقمی در آلمان، 70 سال پیش تجربه شده بود و آلمان‌ها در سال 1951 نرخ تورم 11 درصدی را داشتند.

ناجل اضافه کرد: «اوضاع اقتصاد ملی برای سال آینده نیز متشنج باقی خواهد ماند و موضوع تورم در سال 2023 نیز به کنار نخواهد رفت».

چندی پیش نیز روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آلمانی خبر داد که این کشور قصد دارد تعطیلی سه نیروگاه هسته‌ای خود را به تاخیر بیاندازد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ می‌شود که آلمان خود را برای کمبود احتمالی منابع انرژی در فصل زمستان آماده می‌کند.

از سوی دیگر شرکت روسی «گازپروم» روز سه شنبه گذشته هشدار داد که بر اساس برآوردها، ممکن است قیمت‌ها تا زمستان ۶۰ درصد بیشتر از سطح کنونی افزایش یابد.

به نوشته وبگاه «پولیتیکو» کمیسیون اروپا از اتحادیه اروپا می‌خواهد هرچه سریع‌تر اتکای خود به گاز روسیه را پایان دهد.

بر اساس این گزارش، صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله «نورداستریم- ۱» هم اکنون با ۲۰ درصد ظرفیت در جریان است و شرکت گازپروم دلیل کاهش صادرات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از مدار خارج شدن دو توربین تقویت فشار عنوان کرده است.

انتهای پیام/.


منبع خبر:فارس