بزرگترین تصویر تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر شد

احوال کرمانشاه به نقل از فارس نیوز

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از فیز، با ترکیب 690 تصویر انفرادی گرفته شده توسط دوربین جیمز وب بزرگترین تصویر تلسکوپ فضایی جیمز وب در دسترس عموم قرار گرفته است.

تصویر یادشده مساحتی از آسمان را پوشش می دهد که تقریبا هشت برابر بزرگ تر از مساحتی است که در تصویر منتشر شده از جیمز وب در 12 جولای پوشش داده شده بود. علاوه بر این، ممکن است از این طریق از یکی از دورترین کهکشان‌هایی که تاکنون توسط بشر مشاهده شده، عکاسی شده باشد.

مجموعه تصاویر یادشده بخش هایی از آسمان که نزدیک به دب اکبر است را نشان می دهند. ربکا لارسون، عضو گروه تحقیقاتی تلسکوپ جیمز وب و فیزیکدان، در مطلبی در توییتر در این مورد نوشت: «این فقط مرحله اول مشاهدات ما است. ما کمتر از نیمی از بررسی کامل خود را انجام داده‌ایم و داده‌های ما در حال حاضر منجر به اکتشافات جدید و غیرمنتظره فراوانی از کهکشان‌هایی شده است که قبلاً دیده نشده‌اند.»

این تصویر دارای شش بخش جداگانه است که در آنها یک کهکشان مملو از ستاره های آبی با یک میلیارد سال نوری فاصله از زمین دیده می شود. در بخش های دیگر این تصویر هم چند کهکشان در فاصله های 8، 10، 12 و 14 میلیارد سال نوری از زمین قابل مشاهده هستند. نسخه باکیفیت این تصویر از این آدرس در دسترس است.

انتهای پیام/

 


منبع خبرگذاری:فارس