بلومبرگ: آلمان در معرض خروج کارخانجات صنعتی/ قیمت برق و گاز در آلمان 2 ماهه دو برابر شد

احوال کرمانشاه به نقل از فارس نیوز

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، افزایش شدید قیمت برق و گاز ممکن است بخش صنعت این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با خطر جدی مواجه کند زیرا حتی خودروسازان، تولیدکنندگان مواد شیمایی و شرکت‌های مواد فولادی به صورت روزمره تحت فشار افزایش قیمت حامل‌های انرژی قرار گرفته‌اند.

رالف اِستوفلز، مدیرعامل ‌شرکت تولید‌ قطعات سیلیکونی خودرو، هوافضا و لوازم خانه به نام BIW می‌گوید: تورم در حوزه انرژی در آلمان بسیار سخت‌تر از دیگر کشورهاست. من نگران غیرصنعتی شدن تدریجی اقتصاد آلمان هستم.

فقط طی دو ماه گذشته قیمت گاز و برق در آلمان دو برابر شده است. اوایل هفته جاری قیمت برق در بازار انرژی اروپا به 500 یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید که نسبت به سال گذشته 5 برابر شده است. روز جمعه هم قیمت گاز در آلمان به 242 یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید که نسبت به سال گذشته همین موقع، 10 برابر افزایش یافته است.

ماتیاس راخ، سخنگوی شرکت اوونیک که دومین تولیدکننده بزرگ محصولات شیمیایی در جهان به شمار می‌رود در این باره گفته؛ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افزایش قیمت حامل‌های انرژی فشار شدیدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ روی بسیاری از شرکت‌های وابسته به انرژی و در حال رقابت در فضای بین‌الملل وارد کرده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


منبع خبر:فارس