رقابت غول‌های خودروسازی در ساخت خودرو برقی/ «فورد» سه هزار کارمند خود را اخراج می کند

احوال کرمانشاه به نقل از فارس نیوز

 به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، فورد قصد دارد بر روی ساخت و عرضه خودروهای برقی مبتنی بر نرم‌افزار متمرکز شده و با شرکت تسلا رقابت کند. از این رو نیاز به نیروی کار کمتری دارد و 3000 نفر را اخراج می کند.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد، ضمن تایید این خبر تصریح کرد: «با توجه به اینکه صنعت خودروسازی به تولید خودروهای برقی و خدمات دیجیتال روی می‌آورد، تعدادی از نیروهای کار آن مهارت‌های لازم را ندارند و لذا اخراج می شوند.»

وی افزود: «ما در حال حذف برخی کارکنان و همچنین سازماندهی مجدد و ساده کردن عملکردها در سراسر حوزه کسب و کار خود هستیم. جزئیات بیشتری در اواخر این هفته از مدیران حوزه کسب و کار مذکور بیان خواهد شد.» به دنبال اعلام این خبر ارزش سهام شرکت فورد در معاملات ظهر روز گذشته شرکت وال استریت، 4.8 درصد کاهش یافت.

شرکت فورد نیز مانند سایر خودروسازان معتبر، نیروی کار زیادی دارد که در خط تولید سنتی خودروهای مبتنی بر فناوری احتراق داخلی استخدام شده اند. فورد قصد دارد خط تولید گسترده ای از خودروهای الکتریکی را به راه اندازد و می خواهد مانند تسلا با ارائه خدماتی که به نرم‌افزارهای دیجیتال و ارتباطات بی سیم وابسته هستند درآمد بیشتری کسب کند.

انتهای پیام/

 


منبع خبرگذاری:فارس