افزایش عجیب مرگ و میر در آمریکا بر اثر مصرف الکل

احوال کرمانشاه به نقل از فارس نیوز

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌ان، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد از هر 5 مرگ بزرگسالان 20 تا 49 ساله در ایالات متحده، 1 مورد ناشی از مصرف بیش از حد الکل است.

براساس بررسی‌های صورت گرفته، مصرف الکل در ایالات متحده ممکن است آنقدر رایج باشد که افراد حتی به نوع معمول آن توجه نکنند اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، لازم است برای همه مهم باشد که به مصرف الکل خود توجه داشته باشند.

این مطالعه که در روز سه شنبه در JAMA Network Open، منتشر شده تاکید می‌کند، شمار مرگ و میر ناشی از مصرف الکل در آمریکا به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. بر اساس این مطالعه، برای افراد 20 تا 64 ساله، مرگ و میر ناشی از مصرف الکل 1 در 8 است.

ماریسا اسر، سرپرست تیم تحقیق و محقق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده گفت: درصد مرگ و میر منتسب به مصرف الکل در ایالت‌های مختلف متفاوت است، اما در سطح ملی علت اصلی مرگ‌های قابل پیشگیری است.

محققان داده های ملی و ایالتی مرگ و میر را از سال 2015 تا 2019 جمع آوری کردند و به بررسی مرگ و میرهایی پرداختند که به طور کامل یا تا حدی به مصرف بیش از حد الکل نسبت داده می‌شد. 

اسر یادآور شد، این علل مرگ شامل تصادفات وسایل نقلیه، مسمومیت با الکل و سایر اثرات سلامتی مانند بیماری کبدی است. داده‌ها نشان داد که مرگ و میرهایی که به طور کامل به الکل نسبت داده می‌شود در دهه گذشته افزایش یافته است.

دیوید جرنیگان، استاد حقوق، سیاست و مدیریت بهداشت در دانشگاه بوستون گفت: «من از اعداد و ارقام تعجب نمی‌کنم؛ ضمن اینکه این یک تخمین محافظه کارانه است”.

انتهای پیام/

 


منبع:خبرگذاری فارس