کتاب تاب آوری کودکان

کتاب تاب آوری کودکان اثردکتر وندی ال موس (Wendy L. Moss٬ ) با ترجمه محمدرضا مقدسی و طیبه سرلک با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۱۰ فصل و ۱۴۰ صفحه توسط انتشارات ورجاوند منتشر و با قیمت ۲۴۰۰۰ تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

کتاب آوری کودکان اثر وندی ماوس برای اولین بار توسط ، Magination انتشارات بزرگ ترین سازمان علمی و حرفه ای روانشناسان در ایالات متحده امریکا و بزرگ ترین انجمن روانشناسان در سراسر جهان منتشر گردیده است و از این جهت کتابی با وجاهت و اعتباری قابل توجه است .

دکتر وندی ال.موس در این کتاب از خوانندگان میخواهد تا با کنترل  و مدیریت واکنش‌های خود نسبت به استرس توانایی و تاب  آوری خود را تقویت کنند

مولق کتاب تاب آوری  با بررسی رفتار کودکان در شرایط دشوار (براساس نمونه‌های واقعی) راهکارهای دقیقی مانند استفاده از خودگویی و تمرینات تنفسی پیشنهاد و  ارایه میکند که بسیار الهام بخش و موثر هستند

همچنین با برشمردن عوامل استرس‌زا مانند مدرسه، دانشگاه، روابط اجتماعی و مرگ یکی از عزیزان، یادآوری می‌کند که ابزارهای تاب‌آوری می‌توانند برای مواجهه با موانع کوچک و بزرگ سودمند باشند.
گاهی بعضی از مردم، به آسانی می‌توانند از دشواری‌ها عبور کرده و بازگردند اما در حقیقت تاب‌آوری چیزی نیست که شما با آن زاده شوید؛ تاب‌آوری را باید آموخت.

به یقین کاربرد تاب‌آوری فقط در مواجهه با سختی‌ها و چالش های زندگی نخواهد بود  بلکه شامل یادگیری ارتباط با دیگران، حرکت به سمت هدف، داشتنِ دیدگاه مثبت و پذیرشِ اینکه تغییر، بخشی از زندگی است هم می‌شود.

خوشبختانه زندگی اینگونه نیست که ما تاب آوری و سرسخت دنیا بیاییم! یا از همان بدو تولد فاقد آن باشیم یا نیاشیم  تاب آوری و پشتکار همانند سخت رویی روانشناختی چیزی است که میتوان آن را یاد گرفت.

کتاب تاب آوری میتواند در یادگیری اصول و مبانی تاب آوری و شیوه های آموزش آن برای والدین و مربیان و آندسته از علاقه مندان به کتابهای خود یاری مفید و موثر واقع شد .

این کتاب با نام تاب آوری کودکان با ترجمه دکتر محمدرضا مقدسی و طیبه سرلک ترجمه و توسط انتشارات ورجاوند در اختیار علاقه مندان به تاب آوری روانی قرار گرفته است .

کتاب تاب آوری