تدوین سند سه ساله اشتغالزایی استان کرمانشاه

تدوین سند سه ساله اشتغال استان گامی درراستای پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب

دکتر حسن عزیزی مدیرکل محترم اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه درگفتگوی اختصاصی با احوال کرمانشاه گفت:

نحوه تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در خصوص
تولید،پشتیبانی ها ومانع زدایی ها درتولید
و ارتباط این موضوع با مجموعه ماموریت های وزارت تعاون کار و امور اجتماعی که بایستی این موضوع را به صورت نظام مند و از دیدگاه های مختلف به آن توجه کرد .
اشتغال اولین توقعی است که مردم ما، مسئولین ما از دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان دارند که در دوره‌های قبل سند سه ساله اشتغال برای سال ۱۳۹۸ ،۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تدوین کرده بودیم که هدف‌گذاری شده بود و بر مبنای این هدف گذاری جلسات کارگروه اشتغال به ریاست استاندار و در شهرستان ها به ریاست فرمانداران تشکیل شد و این موضوع مرتباً مورد رصد قرار می‌گرفت برای سال ۱۳۹۸ کاهش نرخ ۳درصدی نرخ بیکاری استان پیش‌بینی شده بود که بعد از اعلام مرکز آمار مشخص شد که ۳/۱ نرخ بیکاری استان کاهش پیدا کرده است. و بر مبنای آمار سال ۱۳۹۸ ، ۲/۵درصد نرخ بیکاری برای سال ۱۳۹۹ پیش بینی شده بود که نرخ بیکاری کاهش یابد
تدوین سند سه ساله اشتغال استان از ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ که توسط اداره کل کار استان انجام گرفت، نمونه ای از ایده‌های کارساز است که بر اساس آن موضوع اشتغال نظام‌مند شده است.
طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه»، نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲.۵ درصد و در سال ۱۴۰۰ هم ۲.۵ درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. در سال ۹۸ با تحقق سند جامع اشتغال، سه درصد از بیکاری کرمانشاه کاسته شد و نرخ بیکاری آن پس از پنج سال دوباره به ۱۵.۷ کاهش یافت.