سلامت روان نیاز به مراقبت دارد

سلامت روان نیاز به مراقبت دارد چگونه می توانیم برنامه ای برای سلامت روان خود ایجاد کنیم؟ شما نمی توانید بدون مراقبت از خود به دیگران کمک کنید! بله درست است، خودمراقبتی یک راه مهم برای محافظت از سلامت جسمی، روانی و عاطفی شماست تا بتوانید بهتر با تغییرات سازگار شوید و پس از مشکلات بهبود پیدا کنید. همچنین با خودمراقبتی می توانید بهتر از اطرافیان خود که ممکن است نیازمند شما باشند، حمایت کنید. اگر آماده مراقبت از خود و تمرین خودمراقبتی هستید، از اطلاعات زیر برای ایجاد یک برنامه واقعی و مؤثر استفاده کنید.

هنگام ایجاد برنامه مراقبت از خود، مهم است که سؤالات زیر را در نظر بگیرید:
برای خودمراقبتی چه کار خواهم کرد؟ به اصول اولیه شخصی پایبند باشید و فعالیت های مراقبت از خود را به تقویم خودتان اضافه کنید. برخی از مثال‌ها عبارتند از: داشتن خواب کافی، ورزش متناسب با وضعیت سلامت، تغذیه سالم، گذراندن وقت با عزیزان، استفاده از تمرین‌های آرامش ‌بخش (ریلکسیشن) و تمرین مدیتیشن.
هر لحظه و زمانی با چه کسی می توانم تماس بگیرم؟
افرادی را در زندگی خود شناسایی کنید که به آن ها اعتماد دارید و می توانید در مورد خوشی ها و ناخوشی ها که ممکن است در زندگی رخ دهد با آن ها صحبت کنید.
در صورت نیاز به کمک بیشتر با چه کسی می توانم تماس بگیرم؟
مشخص کنید که اگر احساس ناراحتی شدید، اضطراب یا غم دارید، می توانید با چه کسی تماس بگیرید. این افراد ممکن است شامل خانواده، دوستان، معلم شما یا متخصص بهداشت روان (از جمله پرستاران، روانپزشکان و روانشناسان و ..) باشد.
به یاد داشته باشید این اشکالی ندارد که برنامه خودمراقبتی هر فردی متفاوت باشد. این موضوع مهم است که از درخواست کمک نترسید. با افرادی که در زندگی حامی شما هستند تماس بگیرید و درباره مواردی که برای مراقبت از خود مدنظر دارید صحبت کنید، همچنین درباره روش های خودمراقبتی که ممکن است به آن ها کمک کرده باشد صحبت کنید چون ممکن است روش های آن ها به شما کمک کند.

کلام پایانی اینکه سلامت روان نیاز به مراقبت دارد و ایجاد برنامه برای ارتقای سلامت روان واقعا کار پیچیده ای نیست .