مشق شب چقدر در یادگیری دانش آموزان موثر است ؟

مشق شب چقدر در یادگیری دانش آموزان موثر است ؟

مشق شب چقدر در یادگیری دانش آموزان موثر است ؟ تحقیقات نشان می دهد که به دانش آموزان مقطع ابتدایی باید حدود 10 دقیقه تکلیف داده شود. تحقیقات نشان می دهد که مشق شب می تواند از نظر تحصیلی برای دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان مفید باشد، اما نه دانش آموزان ابتدایی.تحقیقات نشان می دهد که به دانش آموزان مقطع ابتدایی باید حدود 10 دقیقه تکلیف داده شود.والدین می توانند با تشویق ذهنیت رشد و حمایت از استقلال فرزندشان در انجام تکالیف کمک کنند.
در سال‌های اخیر، تکالیف به موضوعی بسیار داغ تبدیل شده است.

مشق شب چقدر در یادگیری دانش آموزان موثر است ؟ 

بسیاری از والدین و مربیان نگرانی‌های خود را در مورد تکالیف درسی بیان کرده‌اند و این سوال را مطرح کرده‌اند که چقدر در افزایش یادگیری دانش‌آموزان مؤثر است؟. همچنین نگرانی‌هایی وجود دارد که دانش‌آموزان ممکن است به سادگی تکالیف زیادی دریافت کنند، که در نهایت با کیفیت گذراندن وقت در کنار خانواده و فرصت‌های فعالیت بدنی و… تداخل می‌کند.

تحقیقات نشان می دهد که این نگرانی ها ممکن است معتبر باشند. به عنوان مثال، مطالعه‌ای گزارش داد که به دانش آموزان دبستانی، به طور متوسط، سه برابر مقدار توصیه شده تکالیف درسی تعیین می شود.

پژوهش ها چه می گویند؟ خطرات و مزایای بالقوه تکالیف چیست و تکلیف “زیاد” چه مقدار است؟

مزایای تحصیلی در مقابل مزایای غیر تحصیلی مشق شب چقدر است ؟
تحقیقات نشان می‌دهد که تکالیف با نمرات بالاتر در آزمون‌های استاندارد تحصیلی برای دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستانی همراه است، اما نه دانش‌آموزان دوره ابتدایی. مطالعه تجربی اخیر در رومانی مزایایی را برای نوشتن تکالیف در دانش آموزان ابتدایی نشان داد. جالب است که این تأثیر مثبت تنها زمانی رخ داد که به دانش آموزان مقدار متوسطی از تکالیف (به طور متوسط حدود 20 دقیقه) داده شد.
با این حال، هدف از انجام تکالیف صرفاً بهبود مهارت های تحصیلی نیست. تحقیقات نشان می‌دهد که تکالیف ممکن است دارای مزایای غیر تحصیلی مانند ایجاد مسئولیت، مهارت‌های مدیریت زمان و تداوم فعالیت باشد. همچنین مشق شب ممکن است مشارکت والدین را در تحصیل فرزندانشان افزایش دهد.
با این وجود، تکالیف بیش از حد می‌تواند باعث کاهش فرصت‌هایی برای فعالیت های دیگر مانند بازی شود، که برای رشد مهارت‌های کلامی، شناختی، خودکنترلی و مهارت‌های اجتماعی-عاطفی ضروری است.

مشق شب چقدر  ممکن است با فعالیت بدنی تداخل داشته باشد. در واقع، تکالیف بیش از حد با افزایش خطر اضافه وزن همراه است. همانند تحقیقات مربوط به مزایای تکلیف بر پیشرفت تحصیلی، در این تحقیق نیز مشخص شد که تکالیف درسی زمانی می‌تواند مفید باشد که کنترل شده باشد.

مقدار “مناسب” تکالیف
تحقیقات نشان می‌دهد که تکالیف برای دانش‌آموزان دبیرستانی نباید از 1.5 تا 2.5 ساعت در شب و برای دانش‌آموزان راهنمایی بیش از 1 ساعت در شبانه‌روز باشد.

تکالیف درسی برای دانش آموزان دبستانی باید حداقلی باشد و با هدف ایجاد مهارت های خودکنترلی و کار مستقل محول شود. بیشتر از این تکالیف ممکن است دیگر تأثیر مثبتی نداشته باشند.

آموزش و پرورش آمریکا ۱۰ دقیقه تکلیف برای مقطع ابتدایی را توصیه می‌کند و همچنین شواهدی تجربی وجود دارد که از این امر پشتیبانی می‌کند.

والدین چه کاری می توانند انجام دهند؟
تحقیقات نشان می‌دهد که کمک والدین در انجام تکالیف مفید است، اما چگونگی کمک والدین نیز دارای اهمیت می‌باشد. بنابراین چگونه والدین باید در انجام تکالیف کمک کنند (طبق تحقیقات انجام شده)؟

    1. بر ارائه نظارت، راهنمایی و تشویق کلی تمرکز کنید، اما به کودکان اجازه دهید تا تکالیف خود را تا حد امکان مستقل انجام دهند. تحقیقات نشان می دهد که دادن استقلال بیشتر به کودکان در تکمیل تکالیف می‌تواند به مهارت های تحصیلی آنها کمک کند.

 

    1. فقط زمانی کمک کنید که فرزندتان آن را بخواهد و هر زمان که ممکن است کنار بروید. تحقیقات نشان می‌دهد که مشارکت بیش از حد والدین یا دخالت سرزده و کنترل‌کننده در خصوص تکالیف با عملکرد تحصیلی بدتر همراه است.

 

    1. به فرزندان خود کمک کنید تا ساختاری ایجاد کنند و روال هایی را توسعه دهند که به آنها کمک کند تکالیف خود را به طور مستقل انجام دهند. تحقیقات نشان می دهد که ارائه این نوع ساختار و روال ها با بهبود مهارت های تحصیلی مرتبط است.

 

    1. قوانین خاصی را در مورد تکالیف مشخص کنید. تحقیقات ارتباط موثر بین قوانین مربوط به تکالیف و عملکرد تحصیلی را تایید می کند.

 

    1. به فرزندتان کمک کنید تا تکالیف را فرصتی برای یادگیری و بهبود مهارت ها بداند. والدینی که تکالیف را به‌عنوان فرصتی برای یادگیری (یعنی «نگرش تسلط») به جای وظیفه‌ای برای «درست» انجام دادن یا کسب نمره بالاتر (یعنی «نگرش عملکرد»)، در نظر می‌گیرند. فرزندانی با انگیزه بیشتر و موفق‌تری را پرورش خواهند داد.

 

    1. فرزندتان را تشویق کنید تا در تکالیف چالش برانگیز پافشاری کند و بر تکالیف دشوار به عنوان فرصتی برای رشد تاکید کنید. تحقیقات نشان می دهد که این نگرش با موفقیت دانش آموزان مرتبط است. تحقیقات همچنین نشان می دهد که تکالیف چالش برانگیزتر با عملکرد تحصیلی افزایش یافته مرتبط است.

 

    1. در طول انجام تکالیف خونسرد و مثبت اندیش باشید. تحقیقات تایید می‌کنند که نشان دادن احساسات مثبت مادران در حین کمک به انجام تکالیف می‌تواند انگیزه کودکان را در انجام تکالیف بهبود بخشد.

 

    1. تلاش و کوشش فرزندتان را در حین انجام تکالیف تحسین کنید. این نوع تمجید احتمالا انگیزه را افزایش می دهد. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که تلاش بیشتر برای انجام تکالیف ممکن است با رشد بیشتر وظیفه‌شناسی در کودکان مرتبط باشد.

 

    در خصوص هر مشکلی که فرزند شما در مورد انجام تکالیف و یادگیری دارد، با فرزندتان و معلم او ارتباط برقرار کنید. تحقیقات نشان می دهد که ارتباط باز در مورد تکالیف با افزایش عملکرد تحصیلی مرتبط است.