ترکیه در جستجوی نفت در آب‌های مدیترانه

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از آناتولی، «فاتح دونمز» وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت که کشتی اکتشاف گاز طبیعی «عبدالحمید خان» کار خود را از اوت آینده در دریای مدیترانه آغاز خواهد کرد.

وزیر ترکیه در جریان بازدید از بندر تاش اوجو در ایالت مرسین در جنوب کشورش گفت کشتی عبدالحمید خان که یکی از پنج کشتی نسل هفتم در جهان به شمار می‌رود و دارای آخرین فناوری است، احتمالاً در نیمه اول آگوست آینده فعالیت خود را در دریای مدیترانه آغاز خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ترکیه  چهار سال است که به فعالیت‌های حفاری و اکتشاف خود در مناطق دریایی ادامه می‌دهد و بیشتر این کارها در دریای سیاه انجام می‌شود.

وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه امروز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی هابرترک خبر داد که ترکیه قصد دارد تا پایان سال جاری توسعه ۱۰ میدان نفتی در جنوب این کشور را آغاز کند.

وی گفت: در حال حاضر کار بر روی میادین چوکوروا-1 و چوکوروا-2 آغاز شده است که به ترتیب چاه‌های کم عمقی با عمق ۴۳۰ و ۳۵۸ متر هستند که در آنها سریع‌تر به اهداف خود خواهیم رسید، کما اینکه  هزینه تولید و سرمایه‌گذاری نفت  بسیار پایین‌تر است، بنابراین می توان گفت که ما بالاترین درجه (نفت اقتصادی) را کشف کرده‌ایم.

وزیر ترکیه با تاکید بر اینکه این کشور در حال حاضر تقریبا تمام منابع انرژی را وارد می‌کند، افزود: ما نزدیک به ۹۲ درصد نفت و ۹۹ درصد گاز وارد می‌کنیم.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ژوئن گذشته از کشف ذخایر نفتی در منطقه آدانا در جنوب ترکیه خبر داد که ذخایر نفت آن یک میلیارد دلار برآورد شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ذخایر حدود یک میلیارد دلار برآورد شده است، تاکید کرد: مقدمات آغاز تولید در مجموع ۱۰ حلقه چاه با حفاری ۸ حلقه چاه جدید در همین میدان ادامه دارد.

انتهای پیام/‌


منبع خبر:فارس