فضل اله رنجبر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت

فضل اله رنجبر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص وضعیت شورای شهر کرمانشاه باید عرض کنم

 اینکه گفتند استاندار و فرماندار هم در این زمینه به نوعی قصور داشتند یا شریک وضعیت پیش آمده هستند این گونه نیست بلکه اطلاعات ایشان کامل نبوده است.

وی افزود: من نکاتی را در خصوص وضعیت دو نفر از اعضای شورای شهر که پیش آمده را عرض می کنم، هیئت مرکزی نظارت خلاف یک رویه متعارفی که در گذشته بود این رای را صادر کرد و به هیچ وجه شهرستان و استان یعنی شخص استاندار و فرماندار در این موضوع نقشی نداشتند بلکه موضوع کشوری بود برهمین مبنا در شورای امنیت کشور تبعات این موضوع بررسی و اظهار نظر شد بنابراین مساله کشوری بود و برای همه استانها هم دستورات لازم صادر شد.

رنجبر خاطرنشان کرد: هنوز در یاسوج، استان خوزستان، کردستان و برخی استان‌های دیگر شورای اسلامی شهر تشکیل نشده و مشکلات کماکان به قوت خود باقی است و از اعضای علی البدل هم دعوت نشده است.

وی عنوان کرد: درباره وضعیت دو عضو علی البدل بر اساس تصمیم شورای امنیت کشور موضوع به شورای تامین ارجاع شد که شورای تامین متشکل از اعضایی است که در قانون تشکیل شده و تنها شخص استاندار یا فرماندار نیست بلکه اعضای دیگری حضور دارند و اجماع نظر بر این بوده که مهلت یک ماهه رعایت و ملاحظات خاص موضوع لحاظ شود بنابراین نباید استاندار یا فرماندار را مقصر این موضوع دانست.

فرماندار کرمانشاه گفت: روند بر این بوده که این یک ماه مهلت یعنی از هجدهم مرداد تا هجدهم شهریور ماه رعایت شود بنابراین موضوع مذکور مصوب و ابلاغ شد همچنین آقای استاندار و اعضای شورای تامین استان هم تاکید داشتند که فرماندار با ۹ نفر عضو جلسه را تشکیل دهد و شهر بدون سرپرست شهرداری نماند.

رنجبر خاطرنشان کرد: اگر آقای استاندار منظور خاصی داشتند چرا موضوع را به ۹ نفر ارجاع دادند که هم هیئت رئیسه را تشکیل دهند و هم بلافاصله سرپرست شهرداری را خودشان انتخاب کنند بدون اینکه شخص خاصی دیکته شود البته قانون هم این حق را به شورای شهر داده است.

وی افزود: بنده پنچ مرحله دعوت کردم، وقت گذاشتم، با آقایان رایزنی کردم تنها جلسه دوم سه تا چهار ساعت طول کشید که خبرنگاران عزیز هم حضور داشتند دعوت کردیم متاسفانه اعضا به دلیل اختلافی که در انتخاب هیئت رئیسه داشتند به توافق نرسیدند.

رنجبر تصریح کرد: نهایتا بر اساس گزارشاتی که برای هیئت حل اختلاف ارسال شده بود، هییت تصمیم گرفتند، جلسه تشکیل شد و هیئت دوباره به این عزیزان وقت داد و به آنها احترام گذاشت حتی قبل از صدور رای هم وقت دادند و گفتند بیایید با هم سرپرست شهرداری را انتخاب کنید.

وی عنوان کرد: در آن جلسه ای که گروه اقلیت حضور داشتند پیشنهاد بنده این بود جلسه در محل فرمانداری تشکیل شود زیرا در قانون شوراهای اسلامی، اولین جلسه ای که در آن باید هیئت رئیسه شکل گیرد و انتخاب شود بنابه دعوت مسئولان تقسیمات کشوری در بخش با بخشدار و در شهرستان با فرماندار است اما پیشنهاد دوستان این بود که در محل شورای شهر برگزار شود، دوباره آنجا تسلیم شدم و به نظر دوستان احترام گذاشتم و گفتم ایرادی ندارد نماینده فرماندار را اعزام می کنم.

فرماندار کرمانشاه گفت: نماینده فرماندار آنجا بود، دوستان بحث کردند گروه اکثریت گفتند اگر ما سرپرست شهرداری را تعیین کنیم رئیس شورا باید ابلاغ سرپرست شهرداری را امضا کند و تا هنگامی که هیئت رئیسه نباشد دیگر رئیس شورا وجود ندارد به دلیل اینکه این اختلاف هم دوباره حل شود نماینده فرماندار با من مشورت کرد پیشنهاد داد اگر ما هیئت رئیسه ای برای ده روز یا دو هفته موقتا انتخاب کنیم تا به اصطلاح مشکل حل شود ایرادی به این موضوع نمی گیرید با اینکه حق قانونی بنده و هیئت تطبیق مصوبات شورا این است که ایراد بگیریم اما به احترام عزیزان شورای شهر و به احترام مردم گفتم ایراد نمی گیریم و انصافا آقای استاندار هم از من خواستند ایراد نگیریم در واقع آقای استاندار اینجا به احترام مردم و عزیزان شورای شهر، به ویژه گروه اقلیت گفتند اگر این گونه شد ایرادی به این مصوبه نگیریم که بنده هم موافقت کردم و به صورت تلفنی به عزیزان اعلام کردیم هیئت رئیسه موقت برای یک تا دو هفته انتخاب کنید حتی اگر با مقررات مغایر باشد می پذیریم برای اینکه شهر بدون سرپرست و مدیر امور شهری نماند اما متاسفانه باز هم دوستان در جلسه مخالفت کردند و به توافق نرسیدند.

رنجبر تصریح کرد: همچنین مسئولیت جلسه را به رئیس سنی واگذار کردیم که باز هم هیچ گونه توافقی حاصل نشد بنابراین تمام راه ها را رفتیم.

وی افزود: همان گونه که در قرآن واحادیث ائمه می فرمایند باید اطلاعات کامل داشته باشید بعد اعلام عمومی کنید ای کاش جناب آقای بهرامی به عنوان کارشناس سیاسی که در مرصادنیوز مصاحبه کردند از بنده سوال می کردند که در جلسه هیئت حل اختلاف چه گذشت، ایراد من به مصاحبه ایشان به عنوان دوست و برادر عزیزم که با بنده رفاقت دارند این است.

رنجبر تصریح کرد: آقای استاندار زحمت کشیدند، شش نفری که جز گروه اکثریت بودند را دعوت کردند و در حضور آقای توسلی زاده، نماینده شورای استان و نماینده مردم کنگاور، هرسین و صحنه در مجلس و بنده مفصل صحبت کردند، رهنمون کردند که وحدت نظر داشته باشید، مشکل را حل کنید و همراهی کنید و قرار بر این شد بنده و آقای توسلی زاده به عنوان رئیس کل دادگستری استان انسانی که از جایگاه ارزشمندی برخوردار و قاضی القضات است با ۹ نفر عزیزان بعد از دوسه ساعت تاخیر جلسه را در محل استانداری تشکیل دادیم بنده و آقای توسلی زاده از عزیزان خواستیم که برای رضای خدا تفاهم کنید، شهرداری بدون سرپرست است، کارها معطل مانده، کمیسیون ها تشکیل نشده اند از حق خودتان برای عموم مردم و نظام بگذرید.

وی افزود: در آن جلسه دو پیشنهاد مطرح شد یکی اینکه همان هیئت رئیسه موقت را برای دو هفته یا ده روز تشکیل دهند تا سرپرست شهرداری را تعیین کنند و ابلاغ وی را رئیس شورای موقت صادر کند و در صورتی که کار آن دو نفر اصلی شورای شهر که به نوعی بر اساس نظر هیئت مرکزی نظارت عزل شده اند درست نشد، دو نفر علی البدل را بر مبنای آن مهلت تعیین شده شورای امنیت و شورای تامین استان دعوت کنیم و جلسه را تشکیل دهند و انتخاب هیئت رئیسه را داشته باشند متاسفانه این پیشنهاد مورد قبول برخی از اعضای گروه اقلیت قرار نگرفت اما اکثریت این موضوع را پذیرفتند همچنین پیشنهاد دومی که بنده در آن جلسه مطرح کردم این بود برای رضای خدا در جلسه دوم برای انتخاب رئیس، نائب رئیس و دو منشی به توافق برسند اما راجع به دو نفر عضو شورای شهرستان اختلاف داشتند و این اختلاف نظر باعث شد در آن جلسه هیئت رئیسه شکل نگیرد البته در آن زمان گروه اکثریت مخالف این پیشنهاد بودند.

رنجبر خاطرنشان کرد: درحال حاضر گروه اکثریت به احترام آقای توسلی زاده و بنده این موضوع را پذیرفتند و احترام گذاشتندکه موضوع دو عضو معرفی شده به شورای شهرستان برای بعد موکول شود و اعضای علی البدل هم وارد شورای شهر شوند که یکی از اعضای گروه اقلیت پذیرفت اما عضو دیگر این گروه نپذیرفتند و به هیچ وجه زیربار نرفتند که آقای توسلی زاده و بنده ناراحت شدیم از دوستان خداحافظی کردیم و جلسه هیئت حل اختلاف آن رای را صادر کرد.

وی افزود: نکته مهم تفاوت سلب عضویت این دو عضو برای سه ماه است و جناب آقای بهرامی عزیز باید بداند خروج آن دو عضو بر اساس مصوبه هیئت مرکزی نظارت بوده در واقع سلب عضویت توسط هیئت حل اختلاف صادر شده۲۰ روز قابل تجدیدنظر و رسیدگی است که باید در هیئت مرکزی نظارت هم تایید شود برهمین مبنا دو عضو می توانند در جلسات شورای شهر تا زمان تایید نهایی و قطعی رای حضور پیدا کنند اما آن دو عضو بر مبنای مصوبه شورای امنیت کشور و مصوبه شورای تامین استان نمی توانند تا هنگامی که مدت یک ماهه سپری شد در جلسه شرکت کنند این تفاوت را دوستان باید در نظر داشته باشند.

رنجبر خاطرنشان کرد: من شش جلسه را در ارتباط با این شورا تشکیل دادم، انرژی فراوانی صرف کردم، رایزنی های گوناگونی داشتیم والله قسم برای ما تفاوتی نمی کند چه فردی رئیس، نایب رئیس یا منشی جلسات باشد بلکه مهم تشکیل به موقع شورا و خروج از این بلاتکلیفی و فدا کردن منافع شخصی بر منافع عموم و جامعه است.

وی افزود:به نظرم جناب آقای بهرامی و رسانه انقلابی و فعال مرصادنیوز بهتر است افرادی که شورای شهر را به این وضعیت درآورده اند زیرسوال ببرند نه مسئولانی که با تلاش و کوشش، انرژی صرف کردند و وقت گذاشتند که اعضا به تفاهم برسند اما نرسیدند کاش جناب آقای دکتر بهرامی عزیز و دوستانی که این مطلب را می خوانند همه فیلم جلسات، رایزنی ها، صحبتها، تلفن ها و پیام ها را ببینند تا بدانند ما همه راه ها را رفتیم تلاش و کوشش کردیم اما متاسفانه همراهی نشد و نهایت به صدور این حکم هیئت حل اختلاف منجر شد.

رنجبر تصریح کرد: در نهایت باز هم از اعضای شورای شهر درخواست دارم به احترام مردم نجیب، انقلابی و صبور کرمانشاه که مشکلات عدیده ای دارند به فرمانداری تشریف بیاوند جلسه را تشکیل و هیئت رئیسه و سرپرست شهرداری را هم با رای خود انتخاب کنند.

وی افزود: انشاالله خداوند همواره حقایق را روشن کند و آنچه که حق است را در دل مردم بگذارد که قطعا همین گونه است و مردم ما آگاه و بینا هستند و همه مسئولان را می بینند و کنار هم می گذارند و خادم و خائن را به خوبی تشخیص می دهند.

رنجبر خاطرنشان کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا، منویات مقام معظم رهبری و خدمت گذاران خوبی برای این مردم لایق باشیم.

فرماندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: امید دارم اعضای محترم شورای شهر در نخستین روز این پیشنهاد را بدهند، دور هم جمع شوند، هیئت رئیسه و سرپرست شهرداری را هم انتخاب کنند و بعد انتخاب شهردار را داشته باشند که شهر در وضعیت بلاتکلیفی نباشد.

رنجبر گفت: نه تنها آقای استاندار و سایر مسئولان بلکه بنده و مجموعه همکارانم در فرمانداری نهایت تلاش و کوشش خود را برای اینکه یک روز وقفه خدمتی ایجاد نشود و بین اعضا تفاهم باشد مبذول کرده ایم.

وی درباره تشکیل جلسه با ۱۱نفر عضو عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور که یک ماه به شورای تامین استان فرصت داده و این یک ماه باید سپری می شد نمی توانستیم دو نفر علی البدل را دعوت کنیم در واقع به صراحت نه آن دو عضو قبلی و نه این دو عضو علی البدل نباید دعوت می شدند.

رنجبر گفت: البته جلسات شورای شهر با هشت نفر هم رسمیت پیدا می کند پس با هشت نفر هم می شود این جلسه را تشکیل داد همچنین جدای از این مصوبه شورای امنیت و شورای تامین استان که قانونی و لازم الاجرا است اگر دو عضو به مدت یک ماه بیمار می شدند آیا آن اعضای دیگر باید به وظایف خود عمل می کردند یا خیر و سوال بنده این است اگر آن دو عضو بیاید آیا باز هم شورای شهر دچار اختلاف نظر و مشکل نمی شود اگر آن زمان دچار مشکل شود چه جوابی می دهید؟

وی افزود: ما در مقابل یک مصوبه قانونی بودیم باید صبورانه عمل و تحمل می کردیم و با این ۹ عضو هیئت رئیسه و سرپرست شهرداری را تعیین می کردیم زیرا اختلاف بر سر تعیین هیئت رئیسه بود و لاغیر و هیچ گونه مشکل دیگری بین اعضا نبود.