نتایج یک تحقیق: افزایش 135 درصدی افسردگی دانشجویان در آمریکا

احوال کرمانشاه به نقل از فارس نیوز

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک ببرسی جدید نشان می‌دهد، تعداد دانشجویان دچار افسردگی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱، بیش از ۱۳۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این مطالعه که توسط محققان دانشگاه بوستون صورت گرفته،‌ میزان اضطراب میان این قشر از افراد بیش از ۱۱۰ درصد افزایش داشته است. در حالی که کووید-19 در افزایش افسردگی و اضطراب نقش داشته، نکته قابل توجه این است که  ارقام سال‌ها قبل از همه‌گیری نیز روند صعودی داشتند.

افسردگی، یک اختلال شایع اما جدی در جامعه امروز است. این اختلال منجر به برهم خوردن زندگی طبیعی فرد و ایجاد احساسات منفی مانند غم، اضطراب، ناامیدی و عصبانیت در فرد می‌شود. افسردگی بر فکر، احساس و عمل فرد تأثیر گذاشته و زندگی وی را مختل می‌کند.

در همین حال، آمریکا از کمبود شدید درمانگر رنج می‌برد و تنها ۵۰۰ هزار نفر در سراسر کشور دارای مجوز هستند. در حالی که قرنطینه، تعطیلی مدارس و اختلال در زندگی روزمره ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ تا حدودی عامل افزایش در سال‌های اخیر است، کارشناسان هشدار می‌دهند که این مسائل بسیار عمیق‌تر است.

سلامت روان آمریکایی‌ها در نتیجه همه‌گیری کووید-۱۹، به‌ویژه در میان کودکان مدرسه‌ای آسیب دیده است. برخی از کارشناسان نگرانند که افزایش اخیر در افسردگی و اضطراب در میان جوانان  همراه با کمبود درمانگر می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی شود. 

محققان  یافته‌های خود را در مجله اختلالات عاطفی منتشر کردند.

انتهای پیام/ 


منبع خبرگذاری:فارس