تاب آوری ذهن آگاهی توسط انجمن احیای ارزشها برگزارشد

تاب آوری ذهن آگاهی توسط انجمن احیای ارزشها برگزارشد این نشست آموزشی توسط انجمن احیای ارزشها با تدریس دکتر ریحانه جباری روانشناس و مدرس دانشگاه برگزارشد.

ذهن آگاهی،مفهومی است که تحت تاثیر اندیشه های بودایی، توجه روان‌شناسان، روان‌درمانگران و محققان را به خود جلب و مداخلات متنوعی را بعنوان یکی از روشهای درمانی شناختی رفتاری موسوم به موج سوم ساماندهی کرده است که البته در کشور عزیزمان هم مقالات و پزوهشهای متعددی در این خصوص انجام شده است.

کاربرد پر اهمیت دیگری از روش ها و مداخلات ذهن آگاهی در مواجهه با بیماریهای سخت درمان و روزهای سخت زندگی است
از ذهن آگاهی یا توجه آگاهی میتواند در توسعه تاب آوری بعنوان روشی ساختارمند و اثر بخش مورد استفاده قرار بگیرد.

این موضوع از آنجا دارای اهمیت است که داشتن تاب آوری و توسعه آن توسط آموزشهای ذهن آگاهی به بهبود عملکرد شخصی، سلامتی و رفاه، بهبود سطوح انرژی، عملکردهای شناختی و مهارت های ارتباطی مبتلایان به ایدز / اچ ای وی  کمک می کند و به شما امکان می دهد که حضور فعالانه در زندگی داشته باشند.

تاب آوری و بطور کلی آموزش در ارتقاء کیفیت زندگی نقشی مهم ایفا میکند. ذهن آگاهی فرآیندی روان‌‌شناختی است که معنای توجه به تجربیات زمان حال، بدون قضاوت. ذهن‌آگاهی توانایی کنترل اراده، غریزه و فرصتی برای اصلاح اشتباهات ناخودآگاه است.

برخی از مطالعات از جمله چندین پژوهش داخلی نشان داده است که آموزش ذهن آگاهی و تاب آوری و چشم انداز زمان میتواند بر حیات معقول و خردمندی هم تاثیر مثبت داشته باشد بر همین اساس شاید بتوان از این طریق توجه سازمانهای دولتی و غیر دولتی بویژه آنها در زمینه امداد اجتماعی ماموریت یا وظیفه جمایتی یا درمانی بعهده دارند به مقوله آموزش تاب آوری و ذهن آگاهی جلب کرد.

انجمن احیا ارزشها با همکاری خانه تاب آوری برگزاری دوره های آموزشی متنوعی را از سالها قبل برای مبتلایان به ایدز/ اج ای وی شروع کرده است و این روند کماکان ادامه خواهد داشت .
انجمن احیای ارزشها حامی زنان و کودکان اچ آی وی مثبت و ایدز است و مقام مشورتی اکوسوک در سازمان ملل دارد.

 این کارگاه  برای بیماران مبتلابه ایدز با تدریس دکتر ریحانه جباری نویسنده و مترجم خانه تاب آوری برگزار شده است  ختم کلام اینکه کتاب چگونه تاب آوریم ؟ با ترجمه ایشان توسط انتشارات حکمت کلمه منتشر شده است .

تاب آوری ذهن آگاهی توسط انجمن احیای ارزشها برگزارشد