سواد رسانه ای و نوجوانی ویژه والدین

سواد رسانه ای و نوجوانی ویژه والدین توسط معاونت آموزش جهاد دانشگاهی استان برگزار میگردد به شرکت کنندگان در دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی معتبر بین المللی و قابل ترجمه اعطا میگردد

علاتقه مندان میتوانند با شماره تلفن های برای مشاوره و ثبت نام: 31031-083 {داخلی 315 و 316 و 317} تماس حاصل فرمایند . یا از اینجا اقدام فرمایید .

آنچه که خانواده ها و والدین باید بدانند که در  استفاده مفید از محتوا و پیام‌های رسانه‌ای  میتواند مورد استفاده واقع شود سواد رسانه ای نام دارد  سواد رسانه‌ای یکی از انواع سوادهاست که بیشتر با سوادهای دیداری، تحلیلی و اینترنتی در ارتباط است.

مدرس این دوره بی بدیل دکتر محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری و مترجم دهها عنوان کتاب است  این دوره اولین بار توسط دپارتمان علوم رفتاری و روانشناسی جهاد دانشگاهی استان برگزار خواهد شد و والدین و مربیان یا سایر علاقه مندان از هم اکنون نسبت به پیش ثبت نام اقدام نمایند با توجه ظرفیت محدود این دوره آموزشی بالبطع اولویت با آندسته از عزیزانی خواهد بود که ثبت نام زود هنگام را انجام داده باشند .

مقارن با سال تحصیلی  جدید و پایان یافتن اوقات فراغت و تعطیلات تابستانی مساله استفاده بهینه و مفید از شبکه های اجتماعی بویژه برای دانش آموزان بسیار دارای اهمیت است .

سواد رسانه‌ ای به سه سطح عمومی، متوسط و پیشرفته تقسیم و تعریف شده است که مفاهیم عمومی به اینکه چگونه رسانه‌ها ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند تمرکز می‌کند و مفاهیم متوسط به چگونگی ایجاد معنا از مفاهیم رسانه‌ای می‌پردازد و همچنین مفاهیم پیشرفته تعامل رسانه‌ها و جامعه و نقش سواد رسانه‌ ای در ایجاد تغییرات را بررسی می‌کند.

سواد رسانه ای به نوجوان این امکان را می‌دهد که تحلیل مناسبی از مطالب منتشر شده در انواع شبکه‌های رسانه ای را داشته و از فریب و ترفندهای رسانه ای مصون بماند سواد رسانه ای همچنین این امکان را فراهم میکند که خانواده ها و نوجوانان عزیز بتوانند ار رسانه ها و شبکه های اجتماعی بهترین استفاده ممکن و بهره برداری را داشته باشند و ضمن آشنایی با اصول و قواعد استفاده ار رسانه ها کمتر دچار صدمه و آسیب شوند .

 

سواد رسانه ای و نوجوانی ویژه والدین