آموزش زبان اشاره و تربیت مدرس و مترجم توسط جهاد دانشگاهی

آموزش زبان اشاره و تربیت مدرس و مترجم توسط معاونت آموزش دانشگاهی استان کرمانشاه برگزار می‌گردد.

زبان اشاره ناشنوایان نظام قراردادیِ خاص و منظمی است که برای انتقال معنا، به‌جای الگوهای صوتی یا نوشتاری در زبان، از الگوهای علائم دیداری (ترکیب هم‌زمانِ شکل، جهت و حرکت دستان، بازوها یا بدن و حالات صورت برای بیان سلیس افکار گوینده) استفاده می‌کند. در ایران حدود سه میلیون نفر ناشنوا وجود دارد که به مترجم زبان اشاره نیاز دارند .

علاقمندان برای شرکت در دوره آموزش زبان اشاره می‌توانند با شماره تلفن‌های برای مشاوره و ثبت نام ۰۸۳ ۳۱۰۳۱ داخلی( ۳۱۵ ۳۱۶ ۳۱۷) تماس حاصل فرمایند یا اینکه از اینجا اقدام فرمایید.

آموزش زبان اشاره علاوه بر طرف نمودن نیازهای جامعه ناشنوایان در برخورداری از ارتباط کامل و صحیح و به دور از دغدغه و استرس ناشنوایان باعث می‌شود که ما با زبانی آشنا که در کل جهان مورد توجه دانشجویان متخصصین عموم مردم می‌باشد و به عنوان یک مسئولیت اجتماعی در جوامع پیشرفته جهان آموزش داده می‌شود.

زبان موهبت الهی برای برقراری عالی‌ترین و پراحساس‌ترین رابطه انسان‌ها با یکدیگر می‌باشد و تکامل زبان از دوران جنینی با شنیدن صدای مادر شروع می‌شود پس از تولد به نحوی کامل‌تر ادامه پیدا می‌کند برای ارتباط منحصر به زبان نبوده بلکه به شیوه‌های مختلفی چون اشاره و تغییر چهره و لمس و غیره نیز بستگی دارد می‌توان با این اشکال ارتباط برقرار نمود

جذابیت زبان اشاره زبان ناشنوایان فقط در اجرا و یادگیری آن نیست تاثیرات مثبت یادگیری زبان اشاره بسیار فراتر از یک زبان است

به همین منظور معاونت آموزش جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در جهت پاسخ به نیاز مخاطبین جهت برقراری دوره‌های متنوع آموزشی برای اولین اقدام به برگزاری آموزش زبان اشاره و تربیت مترجم و مدرس زبان اشاره می‌نماید.

علاقمندان برای شرکت در دوره آموزشی زبان اشاره می‌توانند با شماره تلفن‌های برای مشاوره و ثبت نام ۰۸۳ ۳۱۰۳۱ داخلی( ۳۱۵ ۳۱۶ ۳۱۷) تماس حاصل فرمایند یا اینکه از اینجا اقدام فرمایید

توضیح اینکه به شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی مدرک معتبر و قابل ترجمه اعطا می‌گردد.

لازم به ذکر از زبان اشاره زبان طبیعی افراد ناشنوا است که با استفاده از حرکات قابل رویت دست‌ها حالت‌های مختلف چهره سر و بدن فرد ناشنوا را با جهان خارج مرتبط می‌سازد تمام این عوامل از از جنبه‌های اساسی اشاره هستند

مدرس این دوره آموزشی که توسط جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه برگزار می‌گردد خدیجه عزیزی روانشناس مدرس و مترجم ناشنوایان استان کرمانشاه می‌باشد.

با توجه به ظرفیت محدود کلاس‌های مذکور  و  هماهنگی جهت شرکت در دوره های کارورزی علاقمندان می‌توانند در ساعات اداری با جهاد دانشگاهی استان از طریق شماره تلفن‌های قید شده تماس گرفته و پیش ثبت نام خود را انجام دهند.

 

علاقمندان برای شرکت در دوره آموزش زبان اشاره می‌توانند با شماره تلفن‌های برای مشاوره و ثبت نام ۰۸۳ ۳۱۰۳۱ داخلی( ۳۱۵ ۳۱۶ ۳۱۷) تماس حاصل فرمایند یا اینکه از اینجا اقدام فرمایید.

 

آموزش زبان اشاره و تربیت مدرس و مترجم توسط جهاد دانشگاهی