افزایش تاب آوری کاهش خودکشی است.

افزایش تاب آوری کاهش خودکشی است.

افزایش تاب آوری کاهش خودکشی است.

افزایش تاب آوری کاهش خودکشی است.

بمناسبت روزجهانی پیشگیری از خودکشی انجمن حمایت از حقوق کودکان میزبان دکتر محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری خواهد بود این گفتگو در روز یکشنبه نوزدهم شهریورماه جاری ساعت ۲۱ برگزار خواهد شد.

این گفتگو با همراهی علاقه مندان و مخاطبین بصورت لایو اینستاگرام برگزار خواهد شد.
رابطه تاب آوری با خودکشی را  میتوان منفی و معنادار تلقی شود به عبارتی این خودکشی و تاب آوری میتوانند رابطه الاکلنگی داشته باشند به این معنا که هر چه تاب آوری بیشتر خودکشی کمتر.
اکنون اگر بخواهیم برای پیشگیری خودکشی کاری انجام دهیم چه بهتر اینکه اصول ایجاد و توسعه و تقویت تاب آوری را مد نظر قرار دهیم .

دکتر محمدرضا مقدسی درادامه این مطلب اضافه میکند : افزایش تاب آوری کاهش خودکشی است با اینکه میدانیم دردهای غیرقابل روانی گاهی میتوانند هم آیند افسردگی و سایر مشکلات باشند و موجب شوند که برخی از افراد بواسطه خودکشی جان خود را از دست بدهند یا اینکه مرتکب خودکشی غیر کشنده شوند اما واقعا امیدواریم با اقدام موثر در توسعه پیشگیری مفید و موثر گام برداریم .

انجمن حمایت از حقوق کودکان سازمانی مردم‌نهاد، مستقل، غیرسیاسی و غیرانتفاعی بشمار می آید که  در سال ۱۳۷۳ با مشارکت گروهی از فعالان حوزه کودک تاسیس شده است انجمن حمایت از حقوق کودکان از معدود نهادهای مردمی در حوزه کودک است که هدف اصلی خود را حمایت از حقوق کودکان و تبلیغ و ترویج پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک میداند.

بهبود وضعیت زندگی تمامی کودکان آرمان مهمی برای انجمن حمایت از حقوق کودکان به حساب می آید  و اعضای  این انجمن مردم نهاد بر این بارو هستند که بتوان با تلاش و مجاهدت و فعالیت گروهی و داوطلبانه ضمن رعایت کامل قوانین جمهوری اسلامی گام‌های موثری را برای این آرمان جهانی برداشت.

شایسته میداند به اطلاع علاقه مندان و بینندگان این گفتگوی تخصصی برساند که انجمن حمایت از حقوق کودکان از سال ۱۳۷۳فعالیت خود را آغاز کرده است و صدای یارا که خط و امکانی تلفنی است برای مشاوره در باره کودکان در دی ماه ۱۳۷۹ به این انجمن ملحق و اضافه گردیده است.

 

عملی عمدی که باعث مرگ فرد می‌شود خودکشی نام دارد خودکشی پدیده ای پیچیده‌ است و می‌تواند علل گوناگون و پیچیده‌ای داشته باشد روشهای خودکشی از کشور به کشوری دیگر میتواند متفاوت باشد.خودکشی برای خانواده ها یک مصیبت است و تمامی اقوام و ملل در سراسر جهان آن را منفی و مذموم میدانند.

 

                        علاقه مندان میتوانند این گفتگو را در صفحه اینستاگرام خانه تاب آوری ملاحظه فرمایند .