ارتباط سلامت روان با تاب آوری

تاب آوری و سلامت روان ارتباط دارند مطالعات فروانی نشان داده است که تاب آوری به مدیریت هیجانات منفی کمک میکند

تاب آوری و سلامت روان ارتباط دارند مطالعات فروانی نشان داده است که تاب آوری به مدیریت هیجانات منفی کمک میکند و از این طریق متیواند بر کیفیت زندگی و رضایتمندی نیز تاثیر بگذارد به همین جهت بسیار ساده و مختصر اما پذیرفتنی است که تاب آوری بهترین پیش بینی کننده سلامت است

سارا حق بین مترجم و نویسنده خانه تاب آوری در ادامه این مطلب در خصوص تاب آوری و سوال روان اضافه میکند که اگر  به دنبال یک بازسازی کلی در زندگی هستید؟

چالش‌30 روزه ابزار فوق‌العاده‌ای است که به شما کمک می‌کند تا از رکود خارج شوید و عادات سالم‌تری را شروع کنید تا بر توانایی و تاب آوری تان افزوده شود .

این چالش‌ها را می‌توان برای هر حوزه‌ای از زندگی‌تان که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید، از سلامت جسمی یا روانی گرفته تا روابط و شادی، تنظیم شوند. متعهد شدن به یک چالش برای 30 روز متوالی می‌تواند به تقویت نظم و انضباط شما کمک کند.

همچنین به شما کمک می‌کند عادات بد را حذف کرده و با عادات سالم جایگزین کنید. اینکه برای 30 روز متوالی روی افزودن عادات بهتر تمرکز کنید یا عاداتی را که برای رشد شما مضر هستند حذف کنید، یک ایده ساده است اما به شما کمک می‌کند کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورید.

 

  • چالش یک روز سبزیجات: این چالش به شما کمک می‌کند غذاهای سالم‌تری را وارد سبک زندگی خود کنید. خوردن سبزیجات بیشتر راهی آسان برای دریافت مواد مغذی، فیبر و تنوع بیشتر در رژیم غذایی است. یک قانون کلی مفید این است که برای هر وعده غذایی، بشقاب شما باید نصف سبزیجات، یک چهارم کربوهیدرات و یک چهارم پروتئین باشد. اگر عادت به خوردن این مقدار سبزیجات ندارید، سعی کنید هر روز به مدت 30 روز آن را انجام داده و ببینید آیا متوجه بهبودی در احساس خود شده‌اید یا خیر.

 

  • خواب کافی: سعی کنید حداقل 7 تا 8 ساعت در شب به مدت 30 روز بخوابید تا به بهبود خلق و خو و سطح انرژی شما کمک کند. برخی از نکات برای خواب بهتر عبارتند از مدیتیشن قبل از خواب، خاموش کردن تلویزیون و سایر صفحه نمایش‌ها یک ساعت قبل از خواب.

 

  • بدون فست فود: با اینکه فست‌فودها سریع و خوشمزه هستند، اغلب سرشار از کالری اضافی، چربی و نمک می‌باشند. متعهد شدن به اجتناب از فست‌فود به مدت 30 روز به بهبود سلامت شما کمک می‌کند. تهیه غذا و خوردن میان وعده‌های مفید باعث می‌شود به فست‌فود روی نیاورید.

 

 

  • 10000 قدم در روز: پیاده‌روی راهی آسان برای گنجاندن فعالیت بدنی است. پیاده روی 10000 قدم در روز به مدت 30 روز می‌تواند انگیزه شما را برای ورزش کردن شروع کند. امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند توانایی ردیابی فعالیت بدنی را نیز دارند و شما می‌توانید چالش خود را محاسبه کنید.

 

  • حضور در طبیعت: 30 روز تلاش کنید تا حداقل 20 دقیقه را در طبیعت بگذرانید. اگر پرمشغله هستید، در زمان ناهار فرصتی عالی برای گذراندن مدتی در طبیعت است. حتی بیرون نشستن برای کار یا خواندن کتاب می‌تواند حال و هوای تازه‌ای به شما بدهد.

 

  • خلاق باشید: آخرین باری که چیزی را فقط برای سرگرمی خلق کردید کی بود؟ چه نقاشی، طراحی، نوشتن یا هر فعالیت خلاقانه دیگری، صرفاً اجازه دادن به احساسات خود به روشی خلاقانه می‌تواند شما را شاد کند. هر روز به مدت 30 روز زمانی را برای نشان دادن جنبه خلاقانه خود اختصاص دهید.

 

  • یادداشت‌های روزانه: یادداشت روزانه می‌تواند برای سلامت روان مفید باشد زیرا می‌توانید تمام احساسات و افکاری که در سرتان می‌چرخند را روی کاغذ بیاورید. 10 دقیقه در روز را به مدت 30 روز به یادداشت روزانه اختصاص دهید.

 

  • دست از شکایت بردارید: هر چند وقت یک‌بار شکایت کردن یا تخلیه کردن مشکلی ندارد. با این حال، اگر متوجه می‌شوید که همیشه شکایت می‌کنید، به مدت 30 روز سعی کنید روایت را به موضوع مثبت‌تری تغییر دهید. ارزیابی کنید که آیا دیدگاه متفاوتی وجود دارد که بتوانید نگاه مثبت‌تری به آن داشته باشید این میتواند به توسعه تاب آوری شما بیانجامد و همانگونه که پیش از این آورده شد تاب آوری و سلامت روان ارتباط دارند.

 

تاب آوری و سلامت روان ارتباط دارند