کارگاه تاب آوری اعتیاد مددیاران و مشاوران اعتیاد برگزارشد

کارگاه تاب آوری اعتیاد

کارگاه تاب آوری اعتیاد مددیاران و مشاوران اعتیاد در مرکز رویش و تحت نظارت دانشگاه شهید بهشتی برگزارشد

کارگاه تاب آوری اعتیاد در چارچوب دومین دوره تربیت مشاور و مددیار اعتیاد که تحت تصدی دانشگاه شهید بهشتی و توسط موسسه رویش بصورت حضوری و مجازی برگزار و عصر دیروز بکار خود پایان داد .
آموزش مجموعه مهارتهای خاصی موجب میشود که افراد علی رغم در شرایط نامساعد قرار میگیرند گرفتار و دچار سوءمصرف مواد مخدر و اعتیاد نشوند همچنین مطالعات نشان داده است که بین نمره تاب اوری افراد معتاد با غیر معتاد از لحاط نمره تاب آوری تفاوت معناداری مشاهده شده است .
دکتر محمدرضا مقدسی مدرس و تسهیلگر تاب آوری دومین دوره کشوری تربیت مددیار و مشاور اعتیاد عنوان کرد نظر به اینکه سن اعتیاد بنا بر برخی گزارشات در حال کاهش است و اعتیاد در سنین پایین تر میتواند خسارت و هزینه های فردی و اجتماعی سنگین تری را ببار آورد لذا برگزاری چنین دوره هایی را اهمیت ویژه ای پیدا خواهد کرد .
مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهشها نشان میدهد هر آن چیزی که موجب توسعه و تقویت تاب آوری باشد میتواند بر اعتیاد پذیری و سومصرف مواد مخدر تاثیر گذاری منفی بشمار آید لذا با تکیه بر همین یافته های روشن پژوهشی آموزش تاب آوری میتواند در جهت پیشگیری از اعتیاد به افراد و خانواده ها کمک برساند یا در مدارس و واحدهای آموزشی در ارتقای سلامت اجتماعی و توسعه تاب آوری موثر واقع شود لذا با اطمینان میتوان گفت برگزاری چنین دوره هایی آموزشی در سطح ملی در بروز رسانی و توانمندسازی و مهارت افزایی فعالان عرصه پیشگیری و یا درمان اعتیاد میتواند موثر باشد .

از آنجا که برخورداری از دانش سلامت پشتوانه اصلی خود مراقبتی است چنین دوره هایی برای افراد عادی و خانواده ها هم در گرفته شده که درحال پذیره نویسی و تکمیل ظرفیت هستند.
دکتر محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری در خاتمه کارگاه تاب آوری اعتیاد از سلسله  نشست های تخصصی مددیاری و مشاوره اعتیاد بار دیگر عنوان کرد که مبارزه با آسیبهای اجتماعی و اعتیاد جدای از تلاش برای استقرار و گسترش برابری و عدالت نیست اگرچه این از اهمیت آموزش های فردی و خانوادگی چیزی کم نخواهد کرد .

کارگاه تاب آوری اعتیاد مددیاران و مشاوران اعتیاد برگزارشد