ایجاد اشتغال برای زندانیان کرمانشاه

ایجاد اشتغال زندانیان

احوال کرمانشاه به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه؛ دکتر بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، دکتر حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه و مجتبی قبادی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری امروز پنجشنبه (16 اردیبهشت 1400) از زندان مرکزی کرمانشاه (دیزل آباد) بازدید به عمل آوردند و پس از ورود در ابتدا با توجه به اهمیت اشتغال و حرفه آموزی از کارگاه های اشتغال این زندان بازدید نموده و در ادامه از واحدهای مختلف زندان دیدن کردند.

در این جلسه دکتر حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن تاکید بر اهمیت نامگذاری سال جاری به تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از سوی مقام معظم رهبری(مدظله) گفت: باید کوشید تا شعار سال ۱۴۰۰ تحقق پیدا کند تا تحول بسیار خوبی در اشتغال استان به وجود آید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : یکی از هدف های این وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را آموزش و مهارت اندوزی در بخش غیر ماهر جامعه عنوان کرد و گفت زندانیان که بخش عمده ای از آنها به دلیل نداشتن مهارت و شغل دست به ارتکاب جرم زده‌اند باید با آموزش های صحیح و اصولی به درجه ای از مهارت برسند که پس از آزادی از زندان با تسهیلاتی که در اختیار آنها قرار می گیرد بتواند برای خود شغل ایجاد نمایند و کسب درآمد کنند.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان هرگونه امکاناتی که در این زمینه لازم است در اختیار زندانیان قرار خواهد داد.

دکتر بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در سخنانی تعیین شعار سال جدید نشان از اهمیت ویژه رهبر انقلاب به امر اقتصاد و علی الخصوص به رشد و جهش تولید داخلی در سایه پشتیبانی و مانع زدایی در مسیر تولید و اشتغال می‌باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به اهمیت اشتغال در کاهش آسیب های اجتماعی در زندانیان و خانواده آنان اشاره کرد و افزود: نگاه رئیس سازمان زندان ها به ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان و خانواده آنان است و در زندان های استان در راستای تثبیت و افزایش اشتغال زندانیان می کوشیم.